Esfendemos as Luengas: Nos presentamos y denunciamos

29/05/2013

Compartir

Por meyo d’iste video queremos fer present, dende a recient enguerada plataforma “Esfendemos as luengas”, un puyal d’inchusticias que se cometen a sobén con as luengas minoritarias d’Aragón. Una plataforma que se probará a denunciar todas as enrestidas a las nuestras luengas minoritarias: catalán y aragonés, dende qualsiquier institución u organización, por qualsiquier meyo d’información u de qualsiquier traza. Feremos una cursa por os dreitos más fundamentals, comunment incumplius en os meyos de comunicación, más que más a canal publica Aragón Tv.

Pero que, tal y como “Esfendemos as luengas” se mirará de informar-ne, no son actitutz exclusivas d’ixa canal, sino que por un regular amaneixen en editorials, radios, periodicos,… u toda mena de meyos navegaus mientres anyos por intreses politicos amagaus:

  • O tracto ascientifico y politizau d’o catalán en Aragón, en comparación con atras canals como TV3, aon que a existencia d’atra luenga minoritaria como l’Aranés no i adhibe garra problema. O mensache d’incherencia u imperialismo catalán, ninviau dende bells sectors politicos, no ye asinas entendiu en o tractamiento d’un caso parellano dentro d’as suyas mugas.
  • Reyalidatz amagadas do l’aragonés ye present difuera d’as nuestras mugas, como os exiliaus franceses d’a Guerra Civil. No reciben o mesmo tracto dende qualsiquier meyo d’o nuestro arredol, a vegadas acusaus de nacionalistas, pero con una sensibilidat lingüistica a rans muit superiors.
  • A manipolación y transformación d’o lexico aragonés en os programas en castellano ye un firme sinyal d’os meyos de comunicación aragoneses, que a vegadas se autoproclaman como autoesfensors d’as variants u peculiaridatz,…pero que tienen como faina fixar o lexico castellano poco espardiu en Aragón. Parolas como “aranyones”, “rebollón u robelló“, … son correchidas de camín por as suyas sustituas castellanas “endrina” y “níscalo“.
  • A ridiculización y vulgarización de qualsiquier comentario en aragonés, tiene a maxima fuga con a simple eliminación en os noticiarios de Aragón TV. Noticiarios controlaus por sectors politicos que dicen esfender a libertat pa charrar en lo que se quiera.
  • L’asimilación de l’aragonés por parti d’o “Espanyol d’Aragón” y a suya manca de rispeto en no fer servir nunca a parola “Luenga aragonesa” y/u “luenga catalana” ye norma común en totz os programas d’acanal publica.
  • Mesmo l’humor emplega l’aragonés como un trocet y una particularidat d’o castellano en Aragón.
  • cultura en Aragón siempre ha deixau a un costau as luengas minoritarias, y dende fa bells anyospoliticos amanaus a o PP van fendo tranya con os suyos postulaus espanyolistas. Espardindo historias irreyals sobre a magnitud d’a luenga castellana y a falsa implicación d’a Corona d’Aragón en ista fayena.
  • Directors chenerals de cultura como “Humberto Vadillo” se fan a mofla d’as luengas minoritarias en a suya consellería, y evitan parlar-ne en actos publicos como as entregas de premios que a posteriori han eliminau “Guillen Nicolau” y “Arnal Cavero”.
]]>

búscanos y mantente informado

Participa con nosotras

    Ayúdanos a construir un mejor futuro para nuestro país.
    INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS
    Responsable: Puyalón de Cuchas
    Contacto DPO: Puedes contactar con la persona Delegada de Protección de Datos en o correo-e: nacional@puyalon.org
    Finalidad: Envío de información relacionada con la actividad de la entidad
    Cesión a terceros: No se cederán dados a terceros, excepto por obligación legal
    Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como, otros derechos que se expliquen en la información adicional